Viime päivät ovat olleet työn täyteisiä seurakunnassa. Kiertävänä evankelistana joulukuun sai yleensä levätä. On ollut paljon asioita, mitä ei ole nähnyt seurakunnan sisältä. Kaikki on ollut valmiina. Ruoka, majoitus, puhujan pönttö, mikrofonit ja kaikki muukin tarvittava. Miten paljon ennen sitä on tarvittu käsiä ja jalkoja. Sataman Valon työ ja nyt seurakunnan työ on ollut näköalapaikka monella tavalla. Monia puhuttelevia asioita on huomannut ja joutunut ajattelemaan. Olen niistä valtavan kiitollinen Jumalalle. Uskon että tulen tarvitsemaan tämänkin tien ja vaiheen tulevaa varten. On eri asia taas tammikuussa lähteä reissuun seurakuntiin. Muistan aina nykyisin kiittää julkisesti keittiön henkilökuntaa sekä suntiota ja monia muita tapahtuman mahdollistajia.

Olen ollut ratkaisun paikalla oman kutsumukseni ja työni kanssa. On todella tärkeää, että kaikki toimii ja pohjatyö on tehty, mutta siihen minua ei ole kutsuttu. Eilen kirjoitin uuden työsopimuksen ja kokoaikainen työ muuttui puoliaikaiseksi projektityöksi maallikoiden aktivointia varten. Voi sanoa, että olen innostunut jälleen työstäni. Toisen puolikkaan saan kiertää ja seurakunnan työssä saan keskittyä Sataman Valon työn kehittämiseen. Tänään sain postissa sielunhoitoterapeuttien koulutuksen lukujärjestyksen ja ensi vuonna olen siis yksi opettajista. Muistan erään ystävän vuosia sitten rukoilleen että Jumala siirtää minut jossain vaiheessa myös opettamisen tehtäviin. Naurahdin mielessäni ettei ikinä. Nyt se päivä on virallisesti. Tuttu koulutuskeskus, mutta nyt yhtenä heidän virallisista kouluttajistaan. Ihania haasteita!

Sataman Valon työ myös laajenee ja siirtyy isompiin tiloihin. Yli sadasta neliöstä yli 400 neliön tiloihin. Tammikuun aikana muutetaan ja helmikuun alusta aloitamme uusissa tiloissa keskemmällä kaupunkia. 1,5 vuotta sitten kävimme niitä katsomassa ja muistan ajatelleeni ettemme koskaan voi saada niitä tiloja. Nyt Jumala näytti ettei Hänelle ole mikään mahdotonta. Tilat antaa uusia mahdollisuuksia mutta myös uusia haasteita. Kaikessa tässä on näkynyt koko ajan Jumalan johdatus. Ihmisiä on valmistettu ja päätökset tehdään niin että olemme saaneet vain ihmetellä. Joulun jälkeen käyttölupien varmistuttua kirjoitamme vuokrasopimuksen. Virallinen päätös siitä on jo tehty vuokraajan kanssa. Palaan asiaan tarkemmin sitten.

Olen saanut yhteydenottoja siitä, että monet lukee sivujani ja odottaa uusia tekstejä. Olet varmaan huomannut, että ajoittain on ollut päiviä etten kirjoita. Eräs ystäväni kysyikin oletko ollut väsynyt vai kiireinen. Pohjaväsynyt en ole, koska palaudun yön ja pienenkin levon aikana. Olen sen pitänyt merkkinä, jos on hyvä ottaa tauko. Työtunteja on kyllä tullut, mutta iloakin on ollut. Samalla aikaa kiireen keskellä sydämessä kuplii ilo uudesta mitä Jumala on avaamassa. Voi sanoa, että jälleen kerran kovista taisteluista ja hyökkäyksistä päätellen olikin odotettavissa uusia ovia ja Jumalan siunauksia. Kiitos Sinulle rukouksista. Kirjoitan nyt uusia kuulumisia joulunajan kiireen keskellä. Kuitenkin Sinulle ja minulle rukoilen kiireetöntä joulunaikaa. Lepoa ja juhlan sankarin, Jeesuksen läsnäoloa. Uusia ovia tulevana vuonna Sinulle myös kulkea eteenpäin johdatuksessa! Hän lupaa johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen.

Ilm.3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.