Eräässä elämänvaiheessa eräs laulu tuli lähelle sydäntä. Lauloin ja itkin. Sydämen kaipuu lähelle toista satuttikin. Laulun sanat eräällä tavalla toteutuikin, mutta eri tavalla kuin näin jälkeenpäin ajattelen. Rakkautta ja kohtaamista huutava sydän oli altis monenlaisille asioille. Rakkauden nälkä johti rakkauden kipuun. En tiennyt silloin kuka Jeesus on. Hain rakkautta vain ihmisiltä. Kun Jumala hoitaa sydäntämme ja kaipuutamme laulun sanojen merkitys voi muuttua täysin. Kaipuu lähelle Jumalaa muuttuu tietoisuuteen, että on joku, jonka kanssa koko elämä muuttuu ikuiseksi elämäksi -Ei pelkkä koko elämämme täällä. Joku jonka kanssa voin olla joka päivä, joka hetki. Joku joka täyttää rakkauden kaipuuni sillä rakkaudella, joka ei riko, eikä jätä tyhjäksi. Rukoillaan sydämeemme Jeesuksen rakkautta ja saamme ylistäen laulaa sydän täynnä kiitosta ettei Hän ole hetken huumaa, vaan rakkautta, joka täyttää koko sydämen.

Paljon sanomatta jää, kun harvoin tavataan, mitä kaikkea mä yksin mietinkään. Kiire on, me tuskin katsein toista kosketaan, voi jos ajan saisi kerran riittämään! Liian nopeasti kaikki aina ohi on, sinä lähdet, yksin jään, onneton.
Yhden päivän kokonaan sinun kanssasi jos saan, mitään muuta niin toivo mä en.
Sanat hellät kaikki nuo takaisin mä kutsun luo, kaikki nuo, joita toistan kaivaten.

Sua ajattelen usein, kun en unta saa, mitä kaikkea sun kanssas tekisin.
Vaan kun saavut, eroa jo pelkään tulevaa, osaa olla en mä niinkuin halusin.
Tuskin tuntea sut hetken ehdin lähelläin, kun jo poissa olet taas, ystäväin.
Yhden viikon kokonaan sinun kanssasi jos saan, mitään muuta niin toivo mä en.
Sanat hellät kaikki nuo takaisin mä kutsun luo, kaikki nuo, joita toistan kaivaten.

Milloin sanoin sulle, että sua rakastan? Liian kauan siitä taas vaikenin.
Milloin viimeksi mä kerroin, kuinka odotan kerta kerran jälkeen sua takaisin?
Milloin puhuin sulle siitä, miten tärkeää sinun kanssasi on elää elämää?
Yhden vuoden kokonaan sinun kanssasi jos saan, mitään muuta niin toivo mä en.
Sanat hellät kaikki nuo takaisin mä kutsun luo, kaikki nuo, joita toistan kaivaten.

Yhden koko elämän tämän toivon kestävän, mitään muuta niin toivo mä en.
Sanat hellät kaikki nuo aina tulla voisi luo, sanat nuo, sanat rakkauden.