Kävin tänään tervehtimässä kolmea ystävääni sairaalassa. Kaksi heistä oli yllätten samalla osastollakin, mutta eri sairauden takia. Oli erityinen ilo mennä tervehtimään erästä vanhusta, joka oli eilen antanut elämänsä Jeesukselle. Hän oli sanonut itkien, että Jeesus Kristus on nyt minun Herrani ja olen menossa taivaan kotiin. Hän oli tänään tavallista pirteämpi ja todella iloisen ja rauhallisen oloinen kaikesta sairaudesta huolimatta. Yllättäen Hän katseli ikkunaa kohti ja tuumasi;" Onko tuossa aukko taivaaseen?" Puhuttelevaa nähdä muutos kun ihminen tekee ratkaisunsa Jumalan puoleen. Tänään hän oli saanut ehtoollisen ja sanoi vieruskaverille että olisit saanut Sinäkin, jos olisit halunnut. Sydämessäni kiitän erästä seurakuntamme työntekijää, joka on rakkaudellisesti jaksanut kulkea vanhuksen vierellä johdattamassa uskon tielle. Eilen oli se päivä, jolloin oma lapsenlapsi sai johtaa ukkinsa taivasmatkalle. Hyvin valmistetun sydämen! Kiitosaihe!

Mieleeni tuli sairaalaa kohti ajaessa Jeesuksen sanat Raamatusta. "Minä sairasti ja te kävitte minua katsomassa". Jos käymme tervehtimässä heikoimpia, teemme sen, mihin Jeesus kehoittaakin. Jos Sinua rikotaan -satutetaan, sekin sattuu Jeesukseen. Lohduttavaa, ettei siinäkään tilanteessa ole yksin! Miten usein me teemme asioita, palvelutehtäväämme ihmisille tai seurakunnalle tai kaupungille. Kaiken, minkä jätämme tekemättä tai teemme, saamme kuulla eräänä päivänä ylösnousseelta Kuninkaaltamme. Miten tärkeää on jos koemme sydämessämme, että jotain on tehtävä tai sanottava, niin me myös sen teemme tai sanomme. Emme itseämme tai seurakuntaamme varten, vaan Jeesuksen kätenä, jalkana, korvana ja sydämenä -Hänelle. Kol.3:23. Mitä teettekin, tehkää se täydestä sydämestä, niin kuin tekisitte sen Herralle ettekä ihmisille.

Matt.25:34-40 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville:'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'