Viime kuukaudet on olleet rikkaita monella tavalla. Siunattuja matkoja ja hetkiä ja kohtaamisia. Lepoa kotona ja myös haasteellisiakin hetkiä. Seurakuntavaalitkin on ohi ja tänä vuonna pyynnöstä niihin lupauduin. Milloinkaan en ole ollut niin levossa kuin siinä asiassa. En tehnyt mitään vaalikampanjaa, edes ystävieni suhteen, vaan jätin koko asian Jumalalle. Tulin sinne valituksi ja aralla mielellä otan siinä tehtävässä vastaan sen mitä siinä avautuu. Siinäkin asiassa luotan Jumalaan ja Hän antaa sellaisen tehtävän kuin Hän on suunnitellut ajan käytössäni siinä. Ehkä saan mennä luottamushenkilönä vaikeimpaan hetkeen, mitä milloinkaan on ollut kirkossa. Ihmiset tekivät valinnan vaaleissa, mutta kun luin nettisivuilta VALITTU sanaa minua puhutteli se paljon. Vaikka Sinua tai minua ei kukaan ihminen valitsisi mihinkään, yksi valitsija riittää sanomaan sanat olet VALITTU, ja kellään ei ole siihen mitään sanottavaa. Jo äitimme kohdussa meidät on valittu Jumalan perheväkeen ja Hänen suunnitelmaansa. Meille riittää kun sen lahjan otamme vastaan sydämeemme Jeesuksen ristin työn kautta. Sinä olet Jumalan valittu!

Rukous on tullut itselleni entistä rakkaammaksi ja merkityksellisemmäksi. Eräs Sataman valon kävijä tuumasi: ”Jos ihminen tekee, niin ihminen tekee mutta jos ihminen rukoilee, niin Jumala tekee.” Niin se juuri on. Rukous on kaiken pohja ja ydin. Mikään hyvä ei ole alkanut muusta kuin rukouksesta. Meillä oli vierailulla eräältä paikkakunnalta ihminen, joka on käynnistämässä toimintaa siellä. Hän todisti illassa särkyneille omasta elämästään. Eron jälkeen hän oli joutunut lähtemään lapsensa kanssa vain vaatteet mukanaan. Hän oli kirjoittanut Jumalalle kirjeen mitä tarvitsee ja laittanut näyttämättä kenellekään sen Raamatun väliin. Astiapesukoneen kohdalle hän oli laittanut ? koska ajatteli sen olevan ylellisyyttä. Sen hän sai ensimmäisenä. Tavara ja asia toisensa jälkeen kannettiin hänelle. Minua puhutteli ja rohkaisi se Jumalan huolenpidosta. Olen tehnyt listaa Sataman valon asioista, mutta en oikein omista asioistani. On kuitenkin asioita, joitten puolesta olen rukoillut pitkään saamatta vastausta. Niinpä sinä iltana kirjoitin kirjeen Isälle.

Istuin keittiön pöydän ääressä ja aloitin pisimpään rukoilemastani asiasta. Puolisoa itselleni. Yhtäkkiä minulle vaan tuli olo, että minunhan on ihan hyvä olla yksin. Seuraavana ajattelin kirjoittaa raha-asioista, joitten korjaantumista olen huokaillut pitkään. Taas sama juttu: Tajusin, miten Jumala on pitänyt huolen, eikä minulta ole mitään puuttunut. Haaveenani on pitkään ollut omakotitalo, jossa saisin kasvatella kukkia ja jota voisin laittaa ja hoitaa. Joskus on ollut niin ja niitä aikoja olen kaivannut. Siinäkin kävi niin, että tajusin miten ihana koti minulla jo nyt on. Palvelutyöni puolesta olen myös rukoillut jo neljä vuotta. Kokonaan kiertävän evankelistan kutsu on vahvasti sydämessä. Siinä hetkessä tajusin, että minullahan on kädet täynnä työtä ja pyyntöjä seurakuntiin on ollut juuri sopivasti ja kaikkihan on hyvin. Niinpä kirjoitinkin Isälle vain kiitoskirjeen ja laitoin loppuun sanat: Kiitos Isä kaikesta. Tapahtukoon Sinun tahtosi. Kiittäen tyttäresi Pirkko. Koin valtavan tyytyväisyyden tähän hetkeen siinä tilanteessa.  1Tim.6:6-12. Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä; mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.

Huomaammeko me kiittää siitä mitä meillä on vai näemmekö enemmänkin vaikeutemme tai puutteemme. Itse ainakin olin nähnyt puutteita ja pyyntöjä enemmän kuin Jeesusta ja siitä sain vapautua kirjettä kirjoittaessa. Jumala avasi silmäni näkemään kaiken sen hyvyyden, mitä minulla on. Jos Jumala jotain antaa, niin se on extraa, mutta ei enää pääasia. Sain Hannan tavoin vapautua taakoista ja tiedän, että Jumala vastaa jos Hän niin katsoo parhaaksi. Kunhan vain saan olla lähellä Häntä, koska siinä minulla on kaikki. Uskon, että Jumala asuu kansansa kiitoksen keskellä. Siunausta ja Jeesuksen läsnäoloa Sinulle ystäväni juuri siinä tilanteessa, missä nyt olet. Jumala näkee ja kuulee. Odota Hänen apuaan. Luota Hänen uskollisuuteen ja siihen, että Jumala tietää parhaiten ja antaa parastaan. Tämänkään päivän tilanteesi ei ole turhaa, vaan näilläkin päivillä voi olla siunaus elämääsi. Katsokaamme, miten paljon hyvää meillä sittenkin on tänäänkin. Kipujenkin keskellä. Fil.4:13. Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.