Syksy on ollut työntäyteistä ja rikasta aikaa monella tavalla. Syyskuun kalenteristani näet, että matkoja on ollut tiuhaan. Viime ajat olen kokenut levosta käsin palvelemista erityisesti. Matkoillani en tunne väsymystä vaan iloa olla viemässä evankeliumin Sanaa eteenpäin. Joitakin aikoja sitten tein selkeitä päätöksiä jättäytyä joistakin vastuista pois omassa seurakunnassa. Tapahtumien organisointi on vienyt paljon aikaa ja voimavaroja. Ei-sanan sanominen on liian vaikeaa joskus. On helpompi myöntyä ja tehdä vaan. Siinä on ollut minulle opettelemista. Kun uskalsin irrottautua parista vastuutehtävästä puhelin alkoi soimaan ja sain pariin seurakuntaan pyynnön puhujaksi. Koin sen Jumalan vastauksena heti. Jumala ei voi antaa uutta, ellemme luovu entisestä. Uskalletaan opetella myös ei-sanaa. Ja tietenkin kyllä hyville asioille.

Jyväskylässä olen taas jälleen käynyt useinkin. Paikka on tullut rakkaaksi -kuin kotiinsa menisi. Erityisesti iloitsen katulähetyksen käynnistämistä illoista särkyneille. Kutsuttu tiimi on innolla mukana ja uskon, että Jumala tulee siunaamaan tämän työn. Tällä hetkellä iltamme on pelastuarmeijan tiloissa. Olen luvannut olla rohkaisemassa työtä siellä alulle. Joel Hallikaisen kanssa illat särkyneille ovat kutsuneet paljon kuulijoita iltoihimme. Ilo sydämessä on siitä, että suuri osa on seurakunnista ja uskosta vieraantuneita jotka ovat näin tulleet evakeliumin äärelle. Kiitos jos muistat kiertuettamme rukouksin. Kiertäminen tuntuu oikealta paikalta ja rukoilenkin enemmän pyyntöjä seurakuntiin.

Jumala on avannut myös muiden muiden seurakuntien ovia. Heinolassa viime viikonloppuna ollut sielunhoitopäivä oli eri seurakuntien yhdessä järjestämä. Aloitimme Helluntaiseurakunnassa Jumalan palveluksella ja päivä päättyi kirkossa olevaan iltaan särkyneille. Oli siunattua nähdä todellinen yhteys. Sitä Jeesuskin meiltä halusi. Siitähän meidät pitäisi tuntea, että meillä on keskinäinen rakkaus. Olen huomannut, että erityisesti ne tapahtumat, jotka on kristittyjen yhdessä järjestämiä ovat siunattuja. Siihen haluan meitä olla rohkaisemassa. Toinen toisemme ja seurakuntien kunnioitus koituu aina siunaukseksi. Jeesus sanoo meille Joh.13: 34-35. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

Eilen olin nuorten opiskelijoiden illassa Joensuussa. Nuoret olivat hyvin avoimia ja ilmapiiri oli vastaanottava. Itkettiin ja naurettiin ja juteltiin avoimesti ajatuksista mitä puhe osuus herätti. Heillä oli mahtavia ajatuksia ja heidän palavuutensa ja aitoutensa sytytti, liikutti ja siunasi minuakin. Ajattelin, että meillä vanhemmilla on paljon opittavaa nuorilta. Sain vielä kotimatkalle kaksi heistä seuraksi ja eipä matka ollut tylsä. Saimme suunnitella tulevia ja jakaa ajatuksiamme. Rukoillaan nuorten puolesta, että saisimme nähdä herätyksen heidän keskuudessaan. Tuetaan me vanhemmat heidän palavuuttaan, koska he kaipaavat hengellisiä äitejä ja isiä.

Viime aikoina Jumala on puhunut itsestä huolehtimisesta. Olenkin aloittanut vesijuoksu harrastuksen. Jo kolmen viikon jälkeen tuntuu sitä, että kunto on noussut ja olo on virkeämpi. Hieno harrastus huono nivelisellekin. Joka kerta joku vanha tuttu on ollut siellä ja olen saanut heitä kohdata. Moni on kertonut seuranneensa työtäni ja olen kokenut kohtaamiset tärkeänä. Eriryisesti minua on siunannut ja puhutellut jakamisen siunaus. Jopa tuntemattomat ovat kertoneet hyviä vinkkejä juoksusta ja jumppa liikkeistä, mitä siellä voi tehdä. Ollaan autettu näin toinen toisiamme ja laitettu kaikki tietotaito jakoon. Mitäpä jos me laitettaisiin jakoon kaikki se hyvyys ja rakkaus, mitä Jumala on meille antanut. Seurakuntamme kasvaisi ja rakentuisi. Ei se ole itseltä pois, vaan siunaa muitakin. Kokeillaanko uskalletaanko jakaa kaikki osaamisemme toisille ja katsotaan mitä tapahtuu ;)) Ollaan tyhjia astoita Jumalan käytössä, niin, että voimme saada aina vaan lisää jaettavaa. Siunausta Jumalan rakkauden ja hyvyyden jakamiseen.