Hei pitkästä aikaa. Blogin sivut ovat olleet tukossa, ja aina kun olisin kirjoittanut en saanut sivuja auki. Olet sen varmaan huomannut. Avajaiset on ohi Sataman Valossa. Yli 200 kävijää oli mukana -siitä kiitollisuus. Täytyy sanoa, että sisustus vastaavamme Ritva Kosonen on tehnyt valtavasti hyvää ja kaunista työtä näiden viikkojen ajan. Kaikki on raikasta ja rauhoittavan kaunista. Jopa miehet sanoo, että ompa täällä hyvin sisustettu.


Eräänä päivänä olimme kotiin lähdössä, kun eräs tuumasi, että ei Jumala yhtä ihmistä tarvitse. Miten monesti olen kuullut sen omalla kohdallani. Vaikka sen tiedän, niin silti se on jotenkin tuntunut pahalle. Jumala rohkaisi ja avasi minulle siinä hetkessä yhden ihmisen merkityksen Hänen silmissään. Tiedämme, että olemme vain tomua ja tuhkaa, mutta silti Jumala tarvitsee meitä kaikkia. Jos Jumalalla ei olisi meille mitään merkituystä, emmehän olisi edes syntyneet. Ritvan panos Sataman Valossa on todella suuri. Ajattele jos koko tiimimme tuumaisi kaiken ahertamisen jälkeen suurella äänellä hurkaasti; Ei Jumala yhtä ihmistä tarvitse.

Sehän olisi Jumalan luomistyön mitätöimistä. Kaiken sen lahjan mitätöimistä, missä Jumala Ritvaa käyttää. Varmasti Ritvasta tuntuisi, että hänen koko elämä ja persoona tehtäsiiin mitättömäksi. Kyllä Jumala yhtä ihmistä tarvitsee. Ihmistä, joka Hänen johdatuksessaan tekee kaiken Jumalle, eikä itselleen tai ihmisille -kuitenkin ihmisten parhaaksi. Kukaan ei olisi osannut laittaa Sataman Valoa juuri sellaiseksi kuin Ritva tiiminsä kanssa laittoi. Mahtavaa! Kiitos Herralle kaikista meidän tehtävistä. Sinä juuri olet arvokas rakas Jumalalle. Hän tarvitsee Sinua. Sinua ei luotu turhaan. Elämälläsi on tärkeä merkitys. Hän antaa toivon näköalan tähänkin hetkeen.

Kuitenkin oikeastaan kuka tarvitsee ja ketä. Ei Jumala tarvitse meidän rukouksia vaan me tarvitsemme Häntä rukouksissamme. Me tarvitsemme Häntä kun olemme jossain tehtävässä. Me tarvitsemme Häntä elääksemme. Me tarvitsemme Hänen rakkautensa ja armonsa joka on tullut ilmi Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Me tarvitsemme Häntä tämän maanpäällisen matkan ajan. Me tarvitsemme Jeesuksen sydämeemme matkallamme taivaan kotiin.

Jer.29:11. Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Jes.49:15,16     - Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää? Vaikka hän unohtaisikin, minä en sinua unohda. Käsieni ihoon minä olen sinut piirtänyt