Monet blogin lukijat ovat olleet jopa huolestuneita, ettei minusta täällä ole kuulunut mitään. Facebook on vienyt osansa ajastani ja sieltä kuulumiseni on näkyvillä. Voit liittyä sinne ystäväkseni, niin voit seurata kuulumisiani. Kerrothan siinä viestinä minulle, että olet blogini lukija. Viime kevät oli liiankin työntäyteistä. Monia keikkoja, Sataman Valossa lisääntynyttä toiminta ja seurakunnassa palvelemista. Kiitollisuus keväästä on sydämellä kiireestä huolimatta, mutta kesäloman alettua olin aivan poikki. Koko kevät meni vapaapäivättä ja se ei ole hyvä asia. Kahden kuukauden kesäloman tauko innosti ajatuksissa ja suunnitelmia oli, mutta toisin kävi kuin olin ajatellut. Olen ollut sairasvuoteessa koko lomani ajan. Pieniä askareita ja ajeluita olen pystynyt tekemään, mutta suurin osa koko kesästä helteenkin ajan olin vuoteessa kotona. Kahdeksan vuoden aikana, minkä olen kokopäiväisesti tehnyt hengellistä palvelutehtävää en ole perunut kuin muutaman matkan. No lomalla oli aikaa sairastella ;))

Kesän aikana olin kaksi kertaa sairaalassa. Ensimmäinen kerta oli pahaksi yltynyt mahatauti, niin että jouduin olemaan tipassa yhden päivän. Epäilyjä vatsan alueen sairaudesta oli ilmassa. Hoitajat häärivät ympärillä kokeita ottaen ja kuvia vatsan ja keuhkon alueelta otettiin myös. Ihmettelin sitä syvää levollisuutta ja rauhaa, mitä sydämelläni oli kaiken keskellä. Minkäänlaista pelkoa sairaudesta tai muustakaan ei ollut. Kaikkihan on Jumalan käsissä -elämämme päivätkin. Toinen kerta oli kun päivystyksenä jouduin leikkaukseen. Leikkaussaliin menin levollisin mielin myös. Leikkaussalissa tutut uskovan ihmisen kasvot tervehtivät minua. Koin Jeesuksen puhetta hänen kauttaan: Lapseni, ole turvallisella mielellä. Näetkö, olen täälläkin kanssasi. Samalla Jumala puhui hänen kauttaan siitä että missä Jeesukseen Kristukseen uskovia on Hän itse on siellä kauttamme. Taisin nukahtaa jo ennen nukutuslääkkeiden antoa, kun oloni oli niin syvän turvallinen ;))

Sairaalassa olo ja sairasvuoteella olo on ollut levon aikaa, mutta samalla Jumalan kanssa olemista rukouksessa ja Sanan äärellä. Olen ollut aivan innostunut Sanasta ja tuntuu, että se on auennut ihan uudella tavalla. Raamatun alkulehdiltä lähtien. Ehkä kaiken kiireen keskeltä minulle sallittiin todellinen lepo sairauden kautta. Kukaan ei ole pyytänyt mihinkään ja on saanut oppia sanomaan ei moniin mukaviinkin asioihin. Syksyn palvelemiset on kohta edessä ja terveyskin alkaa olla kohtuullinen. Heikko, mutta levännyt olo. Uusiakin ovia seurakuntiin on aukeamassa ja kiitollisella mielellä odotan syksyä. Vankilavierailut jatkuu vankilapastorin pyynnöstä ja niistäkin olen kiitollinen. Illat särkyneille Joel Hallikaisen kanssa ovat myös saaneet jatkoa. Useita seurakuntia on avannut meille ovensa ja siitä on kiitollisuus sydämessä. Sanan ja rukouksen iltoja ja iltoja sekä päiviä särkyneille on luvassa sekä joku sovittu ja jo tehty lehti- ja tv-juttu. Myös jokunen koulutus hyväksikäytetystä toipumiseen on sovittuna jo. Keikkalistalta näet sovitut matkat. Monet ovat vielä vaiheessa, mutta luvassa.

Sataman Valossa on vihdoin tullut niitä muutoksia, joita olen kauan odottanut. Koen kutsumuksekseni evankelistan työn olla julistamassa Sanaa. Käytännön johtaminen on ollut aika raskasta, vaikkakin opettavaa ja kasvattavaa. Keväällä sain jatkajan hallituksen puheenjohtajan tehtäviin ja näin siitä tehtävästä luopuen pääsin kaikista käytännön asioista vapaaksi. En ole koskaan kokenut itseäni johtajaksi ja se on minulle ollut vaikeaa. Olen siitä Jumalalle ja uudelle puheenjohtajalle Reijolle tosi kiitollinen. Nyt kesän ja tulevan syksyn aikana jaan ja koulutan tehtäviä hänelle ja samalla aikani vapautuu olennaiseen. Kiitollisin mielin olen muistellut aikaani KRS:n palveluksessa. Luin paljon Sanaa ja rukoilin ja kiersin viemässä oman pienen osani kokonaisuudesta ja olin paljon myös levossa. Se aika oli elämäni parasta aikaa ja sitä kiitoksella muistelen. Nyt näyttää siltä, että pyyntöjä seurakuntiin tulee taas jälleen ja koen sen Jumalan ennalleen asettamisena alkuperäiseen kutsuuni.

Kiitos ystäväni jos muistat rukouksin. Rukous on tärkein osa kaikkea Jumalan valtakunnan työssä. Ilman sitä ei tule mitään. Rukous on tullut yhä lähemmäksi myös omaa sydäntä. Jumala näytti konkreettisesti sen viime torstaina kun Asta myrsky pyyhälsi kaupunkimme ylitse. Aamulla olin rukouksessa ja valtava hätä laskeutui sydämelleni kaupunkimme ihmisten puolesta. Hätä onnettomuudesta laskettiin sydämelleni. Iltapäivällä soitin parille ystävälle ja heillä oli sama hätä. Niinpä kokoonnuimme rukoilemaan kun toiset juhli pyhän olavin juhlaa. Illalla saimme kehoituksen lähteä rukousajelulle kaupunkimme kaduille. Torin kohdalla, missä oli jo satoja ihmisiä ystäväni itki ääneen heidän pelastuksen ja varjelun puolesta. Ajelimme koko kaupungin asuialueet läpi ja rukoilimme ja huusimme Jumalan puoleen armoa ja sitä, että ihmiset säästyisivät onnettomuudelta.

Vähän ennen ilotulitusta koin, että pitää tulla poikkeuksellisesti kotiin. Ennen usein katselin menoa ajellen autolla. Yhtäkkiä juuri ilotulituksen jälkeen täysi kaaos oli koko kaupunkimme yllä. Puita kaatui, autoja jäi alle, laivat olivat merihädässä, ihmiset huusivat apua ääneen jne. Tuhansia ihmisiä oli torilla keskellä kamalaa kaaosta. Koko kaupunki pimeni ja ihmiset etsivät suojaa jopa ravintoloista, jonne heitä ei kuitenkaan päästetty. Jotkun nuoret olivat huutaneet hädissään, onko maailmanloppu tullut. Salamoi ja myrskysi aivan valtavasti. Tavarat lenteli ympäriinsä. Kukaan ei kuitenkaan menettänyt henkeään, vaan ihmiset varjeltuivat kuin ihmeen kautta, vaikka monia läheltäpiti tilanteita on kuulunut jälkikäteen.

Myöhemmin kuulin, että monet uskovat olivat sen päivön ajan huutaneet Jumalan puoleen kaupunkimme puolesta. Se rohkaisi valtavasti. Yhtään ihmishenkeä ei menetetty. Jumalan varjelus oli kuitenkin kaikessa. Ei meidän rukousten takia, mutta uskon, että niin monien uskovien rukousten kautta. Kiitollisuus siitä, että juhlien sijaan mekin käytimme aikamme rukoukseen, siunasi meitä kaikkia. Siksi kannattaa totella kehoitusta rukoilla. Monet lukijani ovat myös rukoilleet kesän ajan puolestani ja siitä olen todella kiitollinen. Olen tarvinnut rukousta ja tarvitsen edelleen. Kiitos ystäväni siitä. Siunausta Sinulle rakas lukijani ja siunattua alkavaa syksyä. Tavataan taas ;)) Tervetuloa myös iltoihin, jotka näet sivujeni keikkalistassa. Jatketaan rukousta oman ihanan maamme puolesta. Herätyksen armoa vielä tämän vaikean ja vaatimuksia täynnä olevan rikkinäisen ajan keskelle. Jumala voi auttaa ja varjella!!!