Olet varmaan ihmetellyt, kun kirjoituksia täältä ei ole aikoihin tullut. Olen ollut paljon matkoilla ja paljon rukouksessa. Pyynnöt seurakuntiin on ollut lähinnä iltoja särkyneille. Puolessa välissä kuuta olin Kemin ja Keminmaan seudulla. Sain majoittua ihanassa kynttiläpajassa. Keminmaassa oli päivä särkyneille. Raamattutunnin ja illan välissä saimme nauttia pöydän antimista. Meistä oli huolehdittu hyvin. Kun ajelin lappia kohti en voinut muuta taas kuin kiittää siitä, mitä Jumala on tehnyt elämässäni. Vielä 10 vuotta sitten olisi ollut mahdoton ajatus lähteä yksin niin pitkälle matkalle. Olin hyvin sidottu ja hyvin pelokas. Koko elämäni on muuttunut täysin. Sitä Jumala voi tehdä, kun antaa koko elämänsä Hänelle. Nyt jopa nautin autolla ajosta.

Keminmaassa olen vuosien myötä käynyt useinkin. Alussa parikin kertaa vuodessa kiersimme Lapin seutua. Koen olleeni erämaassa viimeiset kolme vuotta ja itsellä on ollut tunne, että kaikki on mennyt palvelussanikin vain alaspäin. Yllättyneenä olen viime aikoina saanut kuulla monesta paikasta kiitosta siitä, miten paljon syvempi Sana minulla on ollut vietävänä. Ja miten olen syventynyt Kristukseen. Julistuksestani on tullut paljon siitä palautetta. Mitä nämä erämaavuodet ovat tehneet? Ei sitä mitä luulin, vaan Jumalan asioita. Ei ole jäänyt muuta puhuttavaa, eikä muuta turvaa, kuin yksin Kristus. Syvyydestä onkin tullut siunaus. Kaikista kivuista onkin tullut työkaluja. Joskus tarvitsemme erämaan kasvun aikoja ja myöhemmin ajatellen voi jo niistä kiittää. Kasvu jatkuu loppuun saakka.

Kalenterissa on ollut nyt mukavasti pyyntöjä seurakuntiin. Olen pitkään rukoillut, että Jumala palauttaisi evankelistan työni ja asettaisi ennalleen Hänen suunnitelmiinsa. Jospa kohta on aika? Kun kuljen pitkin Suomea ja saan julistaa en ole yhtään väsynyt. Vaikka se on kipeääkin ja yksinäistä saan siitä samalla ilon. Saan kertoa Kristuksesta ja siitä kuka meitä todellisuudessa vaan voi auttaa. Jumalan Sana on selittämättä niin voimallinen. Uskon siihen itsekin mitä puhun. Olen elänyt Sanaa monessa kohti niin todeksi omassa elämässäni. Uskon ristin ja veren evankeliumin voimaan. Kerran joku kysyi; Mistä aiot puhua. Hetken pysähdyin miettimään. En voinut sanoa muuta kuin Jeesuksesta Kristuksesta. Haluan olla suosittelemassa Häntä jokaisessa elämäntilanteessa ja kysymyksessä. Haluan olla rakkauskirje Häneltä tämän ahdistuksen ajan keskellä. Myös keskellä arkea ja juhlaakin.