Tänään sain Jumalan armosta olla naistenpäivillä Kiteen Vapaaseurakunnassa. Vaikka paikkakunta ja seurakunta on pieni, yli 30 naista kokoontui paikalle. Olen erityisesti iloinnut siitä, että Jumala on avannut ovia kaikkiin seurakuntiin. Lapsuuteni kodissa olen saanut ikäänkuin perintönä sen, että yhteistyötä ja yhteyttä voi kokea eri seurakuntien kesken. Mummoni oli vahvasti vapaaseurakuntalainen. Vanhempani aloittivat avioliiton kirkkohäillä. Isän lupauksesta ädille he olivat joitakin aikoja äidin kotiseurakunnassa Savonlinnan vapaaseurakunnassa. Kotonani kävi helluntaiseurakunnan puhujia ja yhteys oli enemmän luonnollista kuin ongelma. Ei meillä koskaan kysytty mistä seurakunnasta olet, vaan yhteys ja usko Jeesukseen oli se tärkein.

Mikään ei ole niin siunaavaa kuin nähdä eri seurakunnan ihmisiä yhdessä ilman karsinoita. Se on todellista rakkautta. Uskon, että Jumalan tahto on myös se. Kaikki tarvitsemme kodin, mutta naapurissa voi vierailla ja kunnioittaa heitä. Meillä on paljon enemmän yhteistä kuin erimielisyyttä. Meillä on yhteinen oppi Jeesuksesta Kristuksesta. Se on tärkeintä eikä oikeassa oleminen. Tilaisuuksiin, missä olen ollut puhumassa on johdattunut vuosien aikana eri seurakunnista kuulijoita. Aina se ilahduttaa sydäntäni. Rakkaus sisaria kohtaan tänään hoiti vielä koko kotimatkankin ja syvä ilo ja rauha oli sydämessä. Aina yhteys rakentaa, rohkaisee ja siunaa.

Jeesuksen tahto on että : Joh.13:34-35. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

Rohkaiskoon meitä Paavalin kehoitus Fil.2:1-5 Jos kerran yhteys Kristukseen rohkaisee ja hänen rakkautensa suo lohdutusta, jos Henki meitä yhdistää ja jos tunnemme hellyyttä ja myötätuntoa toisiamme kohtaan, niin tehkää minun iloni täydelliseksi ja olkaa yksimielisiä. Liittäköön teitä toisiinne rakkaus, sopu ja sama mieli. Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne. Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta. Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.