Lomalta paluu työhön on ollut keskiviikon jälkeen. En muista milloinkaan, että olisi ollut niin vaikea lähteä kodista liikkeelle. Niin hyvä on ollut olla kotona ja levätä. Hyvä on ollut olla töissäkin ja voi sanoa, että kutina sisällä on mitähän on tulossa. Pari viimeistä lomapäivää meni kotona aika paljon puhelimen ääressä. Ympäri suomea tuli soittoja. Oli todella ilo rukoilla puhelimessa heidän puolesta. Tuli ilo siitä, että sai rukoilla ja olla kuulevana korvana. Työn alkaessa -Samalla haikeus kodin hiljaisuudesta lähtemisessä, samalla ilo palvelemisesta. Ehkä nyt on asiat kohdallaan. Vapaan ja työn suhteen.Hymy

Sataman Valon muutto on varmistunut pikkuhiljaa. Kaikki luvat alkavat olla kunnossa ja kaikki on järjestynyt vaivattomasti kuin itsekseen. Neliöitä tulevassa uudessa paikassa on yli 400, eli paljon suuremmat tilat kuin ennen. Uusiakin toimintoja ja tulevaa kevään ohjelmaa jo suunnitellaan. Pian laitamme sen Sataman Valon sivuille. Lauluhetkiä ja elokuvailtoja on uutena luvassa. Myös "Matalan kynnyksen" perjantai Kristukselle illat jatketaan nyt ohjelmallisilla illoilla ja loppuilta oleskellaan yhdessä. Vuosia jatkuneet Illat särkyneille ovat ennallaan joka toinen keskiviikko. Silti ennenkaikkea odotetaan ja katsotaan, mitä Jumala haluaa uusissa tiloissa olevan. Kaikki asiat tuntuvat menevän jälleen johdatuksessa ja se antaa rauhan asioita suunnitellessa.

Tammikuu siis menee uuden aloittamisessa ja entisen purussa. Taitaa olla porukat innoissaan muuttamassa kun tänään jo lähes kaikkki tavarat oli muuttolaatikoihin pakattu. Evankelioimistyöryhmän kokouksessa eräs innostui asiasta kuultuaan niin, että se näkyi ja kuului Hänestä. Siitä poiki lauluillat uutena työmuotona. Se puhutteli minua siitä, mitä me levitetään ympärillemme. Onko se iloa uusiin asioihin vai epäilystä ja negatiivisuuden näkemistä. Raamatun Sana ei muutu ja siitä ei voi jättää mitään pois tai lisätä. Sana on sama aina. Uusia keinoja viedä Sanaa ja evankelioida on hyväkin kehittää. Uusi paikkamme sijaitsee keskellä kaupunkia ravintolan ja pizzeerian välissä. Ehkä Sataman Valosta kuuluva laulu laittaakin tulemaan siitä ovesta. Paras paikka toiminnallemme siis Nauru

Kiitos jos muistat rukouksin, että Herramme Jeesuksen Kristuksen tahto tapahtuu uuudessa mahdollisuudessamme. Se rukous meille riittää. Ja sitä rukousta Jumala tahtoo meidän rukoilevan. Hänen tahtonsa tapahtumista. Sitä me haluamme toiminnallamme tehdä. Muuhan on turhaa! Olen saanut myös mielenkiintoisen uuden tehtävän talveksi. Olavinlinnan pääsiäisenajan tapahtuman vapaaehtoisten organisoinnissa. Pääsen siis sukujuurilleni siinä mielessä, että kun Olavinlinnaa rakennettiin Baltiasta tullut sukuni oli rakenustöissä mukana. Eli uusia ovia ja tehtäviä aukeaa niin omalla paikkakunnalla kuin muuallakin. Ilo Herrassa siitä mitä Hän on tekemässä on kantanut ja antanut kiitollisen mielen oikeastaan kaikesta. Taisteluidenkin keskellä. Ja oikeastaan taisteluthan kertoo, että Herrakin saattaa olla mukana Silmänisku

Kiitos Jeesus, että vaikutat tahtomisen ja tekemisen, jotta Sinun hyvä tahtosi saa tapahtua. Anna tämän vuoden olla uusi vuosi Sinun suunnitelmissasi. Anna meille rohkeutta astua uuteen ja irrottaa ote entisestä. Vapauta meitä uuteen! Siunaa Jeesus erityisesti erästä ihmistä, joka on Sinulle erityisen rakas ja tärkeä. Se ihminen on tämä, joka juuri nyt lukee tätä tekstiä. Jeesus ota Hänet sylihoitoon ja kerro, miten arvokas Hän on Sinulle. Ja kerro ettet koskaan Häntä hylkää. Siunaa Häntä tälläkin hetkellä Pyhän Henkesi kautta. Kosketa Sinun rakkaudellasi Jeesus. Kiitos Isä että kuulet. Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tapahtukoon Isä Sinun tahtosi. Aamen!